Ciasteczka

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie. Dowiedz się więcej

E-commerce Finanse i księgowość Handel i Magazyn

Jak rozliczyć pakiet e-commerce?

1 lipca tego roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące sprzedaży w Internecie, które zbiorczo określane są tzw. pakietem e-commerce. Świeżo wprowadzone zmiany prawne to nie lada wyzwanie dla polskich przedsiębiorców. Obszar handlu online, w związku z nową rzeczywistością i licznymi ograniczeniami jakie narzuciła na właścicieli firm pandemia koronawirusa, jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki. Co nowe przepisy oznaczają w praktyce dla polskiego rynku e-commerce i w jaki sposób odnaleźć się w nowych ramach prawnych?

Czym jest pakiet e-commerce?

Pakiet e-commerce to zbiór opracowanych przez Komisję Europejską przepisów, których głównym zadaniem jest uszczelnienie efektywności pobierania podatku VAT w sektorze handlu internetowego oraz zapewnienie konkurencyjności europejskim sklepom internetowym względem podmiotów spoza Unii Europejskiej.

Głównym obszarem którego dotyczy pakiet e-commerce jest handel transgraniczny. Wprowadzone zmiany prawne mają za zadanie stworzenie sprawiedliwej konkurencji między podmiotami ze wspólnoty europejskiej a tymi, które nie są jej członkami. Dodatkowo, wprowadzone przepisy mają zapewnić prawidłowe odprowadzanie podatku VAT, przez co nowe prawo stało się fundamentem strategii jednolitego rynku cyfrowego.

Jakie zmiany wprowadza pakiet e-commerce?

W skład przepisów nazywanych zbiorczo pakietem e-commerce wchodzi:

    • Likwidacja na terenie Unii Europejskiej zwolnienia z podatku VAT od importu dla tzw. małych przesyłek, których wartość nie przekracza 22 Euro.
    • Rozszerzenie ilości transakcji B2C, które mogą być rozliczane za pomocą tzw. procedury One Stop Shop.
    • Zobowiązanie poboru podatku VAT od podatników, którzy poprzez użycie narzędzi elektronicznych (sklepy internetowe, portale, market place’y) ułatwiają sprzedaż towarów importowanych spoza terenów Unii Europejskiej, których rzeczywista wartość nie przekracza 150 Euro oraz pomagają w dostawie towarów na rzecz konsumentów.

 

Umów darmową konsultację

Pakiet e-commerce w Polsce – jakie zmiany dla polskich przedsiębiorców?

Materiał zrealizowano podczas eDPS Biznes Forum 2021 – konferencji o biznesie dla biznesu

Podstawowym celem wprowadzenia pakietu e-commerce jest uszczelnienie systemu VAT w obszarze handlu transgranicznego. W praktyce oznacza to, że importerzy spoza terenu Unii Europejskiej będą objęci takim samym podatkiem jak rodzime firmy, co ma wpłynąć pozytywnie na zasady konkurencyjności rynku e-commerce. Nowe przepisy mają również za zadanie ułatwić rozliczanie zobowiązań z tytułu VAT. Od 1 lipca oferowane poprzez kanał sprzedaży online towary i usługi podlegają opodatkowaniu w kraju ostatecznego odbiorcy.

Nowe przepisy związane z podatkiem VAT dla e-commerce dotkną przede wszystkim podmioty, które pośredniczą w sprzedaży online towarów importowanych na terytorium Unii Europejskiej spoza jej terenu.

Pakiet e-commerce – oprogramowanie do rozliczania

Aby odnaleźć się w nowych przepisach, niezbędnym jest wdrożenie odpowiedniego oprogramowania, które zautomatyzuje pobieranie należności na poczet nowego systemu podatkowego VAT związanego z pakietem e-commerce.

Umów się na darmową konsultację. Dowiedz się w jaki sposób zarejestrować operację WSTO, która jest niezbędna do rozliczenia zobowiązań związanych z pakietem e-commerce. Regularne aktualizacje oferowanych przez DPS software systemów księgowych sprawiają, że oprogramowanie jest na bieżąco dostosowywane do obowiązujących ram prawnych.

    System ERP dla e-commerce

    Rozwiązania dedykowane rynkowi e-commerce, które znajdą Państwo w naszej ofercie, dotyczą nie tylko obszaru finansów i księgowości. Wdrożenie oprogramowania ERP i jego integracja z dowolną z dostępnych na rynku platform e-commerce pozwala na stworzenie wydajnego ekosystemu do zarządzania każdym elementem sklepu internetowego. Narzędzia dedykowane obsłudze magazynu pozwolą zapanować nad aktualnymi stanami magazynowymi, dzięki czemu do docelowego klienta zawsze trafi  zamówiony przez niego towar, a czas wysyłki będzie się zgadzać z informacją dostępną na witrynie e-sklepu. Modułowa budowa oferowanych systemów ERP to szansa na rozwój biznesu. Wraz ze wzrostem sprzedaży w sklepie internetowym, oprogramowanie można rozszerzyć o moduł m.i.n. o Business Intelligence, który dzięki generowanym analizom i raportom pozwoli podejmować przemyślane decyzje biznesowe.

    Integracja ERP i e-commerce – sprzedaż z duchem czasu

    Materiał zrealizowano podczas eDPS Biznes Forum 2021 – konferencji o biznesie dla biznesu

    Poznaj możliwości integracji

    Skontaktuj się z nami

    Masz pytania? Wypełnij formularz i skontaktuj się z nami!

    Przejdź do kontaktu